share
1399/02/21
همزمان با ماه مبارک رمضان؛
نرم افزار اندروید فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی رمضان منتشر شد

مدیر گروه فرهنگنامه‌های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، نرم افزار اندروید «فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی رمضان» در این پژوهشکده تولید و از طریق کافه بازار در دسترس عموم قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی‌زاده اظهار داشت: گروه فرهنگنامه‌های قرآنی جهت دسترسی سریع و آسان عموم جامعه به ویژه مبلغان، مفسران و پژوهشگران قرآنی به موضوعات مورد نیاز قرآنی مرتبط با ماه مبارک رمضان، با بهره گیری از بزرگ‌ترین معجم معنایی قرآن(فرهنگ سی و سه جلدی قرآن)، فرهنگنامه تخصصی رمضان را تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره ویژگی‌های نرم‌افزار فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی رمضان افزود: این نرم‌افزار مشتمل بر صد و سی و پنج مدخل اصلی و هزارها عنوان فرعی است که به صورت الفبایی موضوعی تنظیم شده است و می‌تواند زمینه دسترسی سریع و آسان به ریزترین اطلاعات مورد نیاز قرآنی را برای همگان فراهم نماید.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین مداخلی که در این فرهنگنامه آمده می توان به: آبرو، آخرت، آرامش، اسراف،  اسلام،  اطعام، اعتدال،  اقتصاد، امر به معروف، انذار، انفاق، ایثار، اهل بیت(ع)، بصیرت، تبلیغ، تقوا، ثواب، حسن خلق، راستگویی، روزه، زکات، عبادت، عفو، قرآن، کفاره، ماه رمضان، محمد(ص)، مسافرت، معراج، نماز، نهی از منکر، و ... اشاره کرد که هر موضوع در بردارنده صدها عنوان فرعی به همراه برداشت قرآنی است.

 عیسی زاده در پایان افزود: گروه فرهنگنامه‌های قرآنی افتخار دارد با همکاری اداره فن آوری پژوهشکده تا کنون بیش از بیست فرهنگ نامه تخصصی قرآن را تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد که از طریق کافه بازار  به آدرس: https://cafebazaar.ir/developer/quran-isca به صورت رایگان قابل دریافت می باشد. 

جهت دریافت نرم افزار اندروید فرهنگنامه و دانشنامه قرآنی رمضان کلیک کنید.