share
1399/01/01
حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده پیشنهاد داد
اجرای طرح ارتقای فرهنگی در ایام مقابله با کرونا

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم از ارائه پیشنهاد اجرای طرح ارتقای فرهنگی در ایام مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، مدیرگروه فرهنگنامه های قرآنی وعضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم، از ارائه پیشنهاد طرح ارتقای فرهنگی در ایام مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: این طرح با توجه به اینکه نماز جماعت مساجد و ادارات کشور تعطیل شده و ائمه جماعات به صورت مستقیم با مأمومین مرتبط نیستند، ارائه شده است.

وی افزود: بنده این طرح را با عنوان ارتقای فرهنگی در ایام مقابله با کرونا را به شورای فرهنگی یکی از وزارتخانه‌ها و امور مساجد سراسر کشور فرستاده‌ام که این مورد استقبال دست اندر کاران هم قرار گرفته است.

مدیرگروه فرهنگنامه های قرآنی در توضیحات بیشتر در مورد این طرح تصریح کرد: ائمه جماعات هر کدام با تعداد قابل توجهی از مردم و بستگان مرتبط هستند و شماره تماس آنان را دارند و می‌توانند برنامه‌ریزی کنند که روزانه چند پیام کوتاه بر مبنای آموزه‌های دینی و قرآنی با محوریت مسائل کاربردی و به‌روز برای مخاطبانشان بفرستند.

عیسی‌زاده بیان کرد: اگر در سراسر کشور چنین طرحی از سوی ائمه جماعات و مبلغان و طلاب که این روزها وقتشان آزاد است و فرصتی برای تبلیغ حضوری هم ندارند انجام شود می‌تواند منشأ تحول فرهنگی عظیمی (در طول این مدت که مردم با ویروس کرونا مواجه هستند) شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن افزود: این طرح مورد استقبال بسیاری از مبلغان هم قرار گرفته است و اگر مبلغان، ائمه جماعات و طلاب وارد این طرح شوند در این صورت تعداد زیادی پیام کوتاه دینی، فرهنگی و اعتقادی تولید خواهد شد که می‌تواند گنجینه بزرگی در تولیدات قرآنی و دینی محسوب شود و حتی در اختیار رسانه‌هایی مانند ایکنا قرار گیرد و منتشر شود.