share
1398/07/17
رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در جمع خبرنگاران:
همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم برگزار می شود
رییس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم، اهداف و محورهای این همایش را تبیین کرد.


به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدصادق یوسفی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی در بهمن‌ماه امسال در قم، اظهار داشت: امسال این همایش به‌صورت ملی برگزار خواهد شد و در گام بعدی انشاالله بتوانیم در بُعد بین‌المللی برگزار کنیم.
وی با بیان این‌که قران کریم زبان مشترک امت اسلامی است، افزود: این کتاب مقدس کلام خداوند است و به همین علت امت اسلامی در برابر اندیشه‌های قرآن خاضع و پذیرا هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفی مقدم تصریح کرد: امروز مقاومت مسئله اصلی امت اسلام است و تنها راه حفظ و بقای اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان است.
وی ادامه داد: بهترین منبعی که می‌تواند کمک کند امت اسلامی واحد بشوند قرآن کریم است و همین مهم موجب شد که اقدامات اولیه برگزاری همایش صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفی مقدم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بارها به جامعه‌ی اسلامی توصیه‌شده که مقاومت کنند و ثمرات آن نیز بیان‌شده است.
وی افزود: این کتاب مقدس منبعی مهمی برای دست گرفتن و چگونه حرکت کردن در مسیر مقاومت است.
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و کشور بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی ایستاده و نیازمند مقاومت در داخل و خارج کشور است و به همین علت امروز بهترین روز برای ما است تا از قرآن بهره بگیریم و امت اسلام را متوجه کنیم.
وی با بیان این‌که مهلت ارسال آثار یکم بهمن است، تأکید کرد: تمامی آثاری که به همایش ارسال می‌شود باید از منظر قرآن باشد.
یوسفی مقدم به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن، شاخصه‌ها و الگوهای مقاومت در قرآن کریم، دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم، چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم و گفتمان‌سازی مقاومت از منظر قرآن کریم ازجمله محورهای همایش هستند.
همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» ۱۷ بهمن‌ماه در قم برگزار می‌شود و علاقمندان فرصت دارند تا یکم دی‌ماه ۹۸ چکیده مقالات و تا یکم بهمن‌ماه ۹۸ اصل مقالات را به آدرس دبیرخانه به نشانی قم، ابتدای خیابان معلم، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم ارسال و یا به ایمیل همایش به آدرس moghavemat@isca.ac.ir ارسال کنند.