share
1398/06/13
مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد:
جلد سوم از کلان پروژه تحلیل واژگان مشابه در قرآن منتشر شد

حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن اعلام خبر انتشار جلد سوم فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن به معرفی این اثر پرداخت.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، حجت الاسلام والمسلمین عیسی‌زاده با اشاره به رسالت گروه فرهنگ‌نامه‌ها و معاجم قرآنی در تدوین فرهنگنامه‌های تخصصی در حوزه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: این فرهنگ‌نامه با هدف دستیابی به معانی دقیق واژگان مشابه در قرآن منتشر شده و اولین و جامع‌ترین فرهنگ‌نامه‌ای است که در آن تفاوت‌های دقیق لغوی و تفسیری با بهره‌گیری از آرای لغت‌شناسان و مفسران فریقین، همراه با تحلیل ارائه شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: در این اثر بیش 310 لغت در60گروه از واژگان مشابه مورد بررسی قرار گرفته است که می‌تواند زمینه دستیابی محققان، مفسران و مترجمان به معانی عمیق و دقیق واژگان مترادف در قرآن را فراهم نماید.

وی در پایان افزود: این اثر قرآنی حاصل تلاش بیش از ده نفر از محققان و اعضای هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن می‌باشد؛ که تاکنون سه مجلد آن منتشر و به زودی جلد چهارم آن نیز به زینت چاپ آراسته خواهد شد.

جلد سوم فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن، در 802 صفحه، شمارگان 500 نسخه از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر گردیده است.